0

Leveransvillkor för Crema -webbutiken

Att köpa

Produkter beställs via nätbutiken. Lägg önskade produkter i varukorgen och gå till kassan, där man väljer leveransadress, leveransmetod och betalningssätt. Efter lyckat köp, registreras beställningen i Cremas system, och du får ett meddelande om beställningen på skärmen och per e-post.

Produkterna säljs av Crema / PPL Media Ab. Produkternas priser inkluderar mervärdesomsättningsskatten för Sverige (12 % / 25 %). Vi behåller rätten till prisändringar.

Registrering som kund

Det är frivilligt att registrera sig som kund, och det går bra att beställa produkter utan registrering. Ifall du väljer att registrera dig som kund, drar du nytta av det på följande sätt:

  • Du ser din beställningshistoria.
  • Du kan upprätthålla olika leveransadresser (t.ex. hem- och jobbadress), och välja rätt leveransadress vid kassan utan att behöva mata dessa på nytt.
  • Du kan registrera dig på förhand på registreringssidan. Du kan också registrera dig vid kassan under beställningsprocessen.

Betalningsalternativ för konsumenter

Som privatkund kan di betala i vår nätbutik med Klarna Checkout, som omfattar följande betalningssätt:

Faktura

Du kan beställa varor på faktura till din hemadress. Du har 14 dagars betalningstid (0 kr i avgift).

Delbetalning

Delbetala i din egen takt via Klarna. Du kan också välja att betala i ett senare skede. Extra kostnader tillkommer - du ser de aktuella kostnaderna i kassan.

Kortbetalning

  • American Express
  • MasterCard
  • Visa

Direktbetalning

  • Nordea
  • SEB
  • Handelsbanken
  • Swedbank

Du kan läsa mera om villkoren för Klarna Checkout här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/47176/sv_se/checkout

Betalningsalternativ för företag

Som företagskund kan du betala med följande betalsätt:

Kreditkort

  • Mastercard
  • Visa

Kortbetalningarna processeras av svenska PayEx.

Faktura

Svenska aktiebolag kan beställa produkter via vår nätbutik på förhandsfaktura. Vi skickar beställningen när vi har fått in betalningen.

Mata in företagets namn och registreringsnummer i kassan, och du kan därefter välja faktura som betalningsalternativ. För beställningar under 1.000 kronor tillkommer en faktureringsavgift på 50 kronor.

Leverans av beställningar

Vi levererar varor inom Sverige och även till andra länder, bl.a. Danmark och Finland. Beställningarna skickas om brev eller paket. Varje paket får en uppföljningskod som kan användas för att följa upp leveransens gång via en uppföljningstjänst. Brevförsändelser har ingen uppföljningskod.

Leveranstider

Vi skickar varorna i rask takt. Oftast hinner beställningar gjorda under samma vardag (före kl 14) i samma dags leverans. Förutsättningen är givetvis att den beställda varan finns i lager. Produkternas lagersituation syns alltid på produktsidorna.

Leveranstiden är kring 2-3 vardagar till de största städerna, ett par dagar längre för mer avlägsna leveransorter.

Ifall produkten finns i vårt lager, skickas beställningen i väg samma eller följande vardag. Ifall någon produkt finns inte genast tillgänglig, blir beställningen och väntar tills vi fått produkten åter i vårt lager. Vi meddelar alltid om beställningen blir och väntar en längre tid.

Leveranspriser

Leveransens pris beror på vald leveransmetod och beställningens slutsumma. Ju större slutsumman är, desto billigare är leveransen. Maskiner har i regel gratis frakt. Du ser de olika leveransmetoderna och priserna på Din varukorg -sidan och i kassan. Vanliga postpaketerna inom Sverige kostar:

  • 55 kr - beställningar vars slutsumma är under 300 kr
  • 29 kr - beställningar vars slutsumma är 300 kr - 1000 kr
  • Gratis frakt - beställningar vars slutsumma är över 1000 kr

För snabbare leveranser ända fram till dörren rekommenderar vi DHL Express, där leveransen sker i regel 1-2 vardagar efter utskick. DHL Express kan väljas till de flesta städerna i Sverige. Vid leveranser till glesbygden och vid tyngre beställningar (över 5 kg, t.ex. kaffemaskiner) förbehåller vi rätten att byta leveransmetod till någon annan dörr-till-dörr-leveransmetod (t.ex. DPD eller Bring).

Retur och byten

Du har rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick. Ångerrätten gäller tyvärr inte livsmedel, eftersom vi inte kan garantera deras färskhet och hygien till följande kund.

Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta! Kontakta då genast vår kundservice per e-post på adressen kundservice@cremashop.se eller per telefon 08-501 655 91.

Dataskydd

Vi sparar endast de uppgifter som kunden har gett oss. Vi hanterar inte, och sparar inte information som berör betalningstransaktionen. Vi får endast uppgiften om ifall betalningen lyckades. Trafiken mellan vår server och kundens bläddrare är alltid krypterad.

Vi överlåter inga kunduppgifter till tredje parter. Vi skickar kund-epost åt kunder som har gjort en beställning hos oss. Eposten kan avbeställas när som helst. Kunder kan ocskå gå med på postningslistan utan att köpa av oss.

Vi använder cookies på våra sidor. Med hjälp av cookies kan vi tex. upprätthålla innehållet i kundens varukorg.