Returer
Returfrakt bekostas alltid av kunden. Se information om kostnader vid retur och byte lägre nedan under "Anvisningar för returer".
Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Crema erbjuder sina kunder en förlängd returtid på 30 dagar.
Ångerrätten gäller tyvärr inte livsmedel, eftersom vi inte kan garantera deras färskhet och hygien till följande kund.
Anvisningar för returer
När du vill returnera eller byta ut en produkt, börja med att kontakta vår kundtjänst [email protected]. Kom ihåg att uppge ditt beställningsnummer!
- För returfrakt uppbär vi en returavgift på 89 kr, som dras av när vi returnerar köpbeloppet. Returavgiften dras av från produkternas köpesumma.
- OBS! Ifall du vill returnera din beställning helt och hållet eller endast en del av produkterna och din ursprungliga beställning har haft fri frakt (beställningar över 495 kr), uppbär vi ytterligare 49 kr i fraktavgift ifall köpesumman för den ursprungliga beställningen efter retur understiger 495 kr.
- Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick. Ifall produkten eller försäljningsförpackningen inte är i försäljningsskick, kan vi tyvärr inte acceptera returen.
Din ångerrätt berättigar dig inte att använda eller testa produkten. Produkten och förpackningen bör vara i ursprungligt försäljningsskick. Du har givetvis rätt att öppna produktförpackningen försiktigt för noggrannare genomgång av produkten.
När du packar in din returförsändelse, packa produkterna möjligast väl i en skild låda (ej försäljningsförpackningen). Lägg i en kopia av köpkvittot i paketet samt en beskrivning av vad returen handlar om (t.ex. ånger av köp, felaktig / trasig produkt).
Vill du byta ut till en annan produkt?
Returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägg sedan in en ny beställning för den nya produkten i Cremas webbutik.
Outhämtade paket
Ej upphämtade paket sänds tillbaka till oss som ej efterfrågade. Därmed annullerar och återbetalar vi din beställning i enlighet med våra beställningsvillkor. Återbetalningen syns hos dig inom 1-5 arbetsdagar beroende av betalsätt.
Ifall du fortfarande önskar få produkterna, kan du göra en ny beställning via vår nätbutik. Vi ber dig vänligen kontrollera att dina samtliga adress- och kontaktuppgifter är korrekta vid beställningstillfället, så det inte blir problem med leveransen. Det lönar sig även att kolla skräpkorgen i e-posten för möjliga aviseringar som kan ha hamnat dit, samt inställningarna på din mobiltelefon så att de tillåter notifikationer från möjliga appar som fraktbolagen använder (t.ex. Postnord app, Budbee app).
Trasig eller felaktig produkt
Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta! Kontakta då genast vår kundservice.