0

Returer

Returfrakt bekostas alltid av kunden. Se information om kostnader vid retur och byte lägre nedan under "Anvisningar för returer".

Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen.

Crema erbjuder sina kunder en förlängd returtid på 30 dagar.

Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick.

Din ångerrätt berättigar dig inte att använda eller testa produkten. Produkten och förpackningen bör vara i ursprungligt försäljningsskick. Du har givetvis rätt att öppna produktförpackningen städigt för noggrannare genomgång av produkten.

Ångerrätten gäller tyvärr inte livsmedel, eftersom vi inte kan garantera deras färskhet och hygien till följande kund.

Anvisningar för returer

När du vill returnera eller byta ut en produkt, börja med att kontakta vår kundtjänst. Vi skickar dig en returfraktsedel som du kan använda för returen.

  • För returfrakt uppbär vi en returavgift på 89 kr, som dras av när vi returnerar köpbeloppet.
  • Ifall du returnerar en del av din beställning och din ursprungliga beställning har haft fri frakt, uppbär vi ytterligare 59 kr fraktavgift ifall köpesumman efter delretur understiger 750 kr.

Vill du byta ut till en annan produkt?

  • Returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägg sedan in en ny beställning för den nya produkten i vår webbutik.

För ej upphämtade paket som skickas tillbaka till oss uppbär vi en avgift på 149 kr. Ifall du vill att paketet skickas iväg på nytt, uppbär vi även en ny fraktavgift på 59 kr.

Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta! Kontakta då genast vår kundservice per e-post på adressen [email protected] eller per telefon 08-501 655 91.

När du packar in din returförsändelse, packa produkterna möjligast väl i en skild låda/papp. Använd inte produktens försäljningsförpackning som postningslåda utan att vara i kontakt med vår kundservice på förhand. Lägg i en kopia av köpkvittot i paketet samt en beskrivning av vad returen handlar om (t.ex. ånger av köp, felaktig / söndrig produkt).

Observera, att den returnerade varan måste vara hel och oanvänd. Ifall produkten eller försäljningsförpackningen inte är i försäljningsskick, kan vi tyvärr inte acceptera returen.