0

Returer

Returfrakt bekostas alltid av kunden. Se information om kostnader vid retur och byte lägre nedan under "Anvisningar för returer".

Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Crema erbjuder sina kunder en förlängd returtid på 30 dagar.

Ångerrätten gäller tyvärr inte livsmedel, eftersom vi inte kan garantera deras färskhet och hygien till följande kund.

Anvisningar för returer

När du vill returnera eller byta ut en produkt, börja med att kontakta vår kundtjänst [email protected] Kom ihåg att uppge ditt beställningsnummer!

  • För returfrakt uppbär vi en returavgift på 89 kr, som dras av när vi returnerar köpbeloppet. Returavgiften dras av från produkternas köpesumma.
  • Ifall du returnerar din beställning helt eller delvis och din ursprungliga beställning har haft fri frakt, uppbär vi ytterligare 59 kr fraktavgift ifall köpesumman efter delretur understiger 750 kr.
  • Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick. Ifall produkten eller försäljningsförpackningen inte är i försäljningsskick, kan vi tyvärr inte acceptera returen.

Din ångerrätt berättigar dig inte att använda eller testa produkten. Produkten och förpackningen bör vara i ursprungligt försäljningsskick. Du har givetvis rätt att öppna produktförpackningen försiktigt för noggrannare genomgång av produkten.

När du packar in din returförsändelse, packa produkterna möjligast väl i en skild låda (ej försäljningsförpackningen). Lägg i en kopia av köpkvittot i paketet samt en beskrivning av vad returen handlar om (t.ex. ånger av köp, felaktig / trasig produkt).

Vill du byta ut till en annan produkt?

Returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägg sedan in en ny beställning för den nya produkten i Cremas webbutik.

Outhämtade paket

För ej upphämtade paket som skickas tillbaka till oss uppbär vi en avgift på 149 kr. Ifall du vill att paketet skickas iväg på nytt, uppbär vi därutöver en ny fraktavgift på 59 kr.

Trasig eller felaktig produkt

Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta! Kontakta då genast vår kundservice per e-post på adressen [email protected]